2 hodiny Liberec 2015

Úvod » Auta » 2 hodiny Liberec 2015

Je to tak, máme za sebou již 11. ročník tohoto tradičního závodu, který tímto zahájil svoji druhou dekádu. Přesto, že o vítězi bylo prakticky rozhodnuto již od začátku, přinesll několik příjemných novinek.

Především se ukázalo, že každé „tabu“ může být někdy porušeno a to se stalo právě letos. Na závod, jako překvapení, dorazila poprvé posádka z klubu SCRC Praha 7 ve složení Luděk Seifert a Lukáš Motl a hned pěkně „zamíchala“ pořadím.

Přinesla sebou model legendárního československého vozu Škoda 130 RS, který sice nepatří mezi rozměrové „bestsellery“, ale každý čech ho prostě miluje.

Poslední novinkou byl poprvé použitý motor Falcon, opět v podání týmu z Prahy a dosažené 2. místo v kvalifikaci dokazovalo, že to zdaleke nemusí být handicap, pokud pohání technicky kvalitně zpracovaný model.

Průběh samotného závod byl do jisté míry opakováním toho loňského, protože tým Jirka Klepetko a Ivan Hroch z klubu AMK Ústí nad Labem nenechal nikoho na pochybách, že si přijel pro obhajobu triumfu z loňska. Od startu suveréně vedli a v cíli měli na druhé v pořadí úctyhodný náskok 129 kol.

Zato boj o druhé místo trval (stejně jako loni) až do samotného konce. Po první jízdě se usadili na 2. místě překvapivě pražáci se Škodovkou. Závod skvěle rozjel Luděk Seifert. Na třetím místě jela velmi dobrá - narychlo složená posádka ZEBRA (Vláďa Brada a Tomáš Zelenák) se svým bavorákem. Až čtvrtí jeli domácí – Libor Sita a Tomáš Ťok, kteří se celý velmi trápili se svým novým vozem a nutno říci, že jejich trápení trvalo až do konce. Trápil se také Petr Filinger, který si na nový vůz nemohl zvyknout. Startovní pole uzavírali mladí z Vratislavic, kteří ale jeli s „dětským“ autem bez ambic na lepší umístění.

Nečekaný zlom v průběhu závodu pak přinesla třetí jízda. V ní tým ZEBRA, který se propracoval na průběžné druhé místo, postihly technické problémy. Museli dlouho opravovat, čímž se propadli až na poslední místo. „Zatáhli“ také domácí, a i když jejich červený bavorák stále chtěl projíždět zatáčky spíše po střeše, než po kolech, využili slabších chvil týmu z Prahy a propracovali se na 2. místo. A toto pořadí se ustálilo až do konce 5. jízdy.

Od šesté jízdy „zatroubil k útoku“ na 2. místo Luděk Seifert a přesto, že měl velikou ztrátu (skoro 80 kol), začal se domácím rychle přibližovat. Do poslední jízdy činil rozdíl mezi týmy na 2. a 3. místě 13 kol a vypadalo to na pěkné drama, protože Škodovka šlapala jako hodinky a BMW z Vratislavic se spíše těšilo na konec závodu. Nakonec ale Tomáš Ťok přece jen druhé místo udržel i když rozdíl činil jen 6 kol.

Děkujeme všem, že přijeli a děkujeme Liborovi Sitovi za tradičně velmi chutný domáci Boršč. Tradice trvá, těšíme se na 12. ročník – pojede se v sobotu 7. května 2016. (Míro)

Tomáš Ťok

Výsledky:

pořadí tým jezdci vůz výkon best lap gap
1 BMW Ústí J.Klepetko, I.Hroch BMW M6       1 297,00                5,024    0
2 Marlboro BMW T.Ťok, L.Sita BMW M3       1 168,00                5,547           129,00   
3 LUSA Team L.Seifert, L.Motl Škoda 130 RS       1 162,00                5,079           135,00   
4 HONDA Liberec P. Filinger, J.Počekajlo BMW M3       1 114,00                5,538           183,00   
5 Mercedes Vratislavice T.Zelenák jun., Š.Svoboda ž. Mercedes CLK DTM       1 018,00                6,015           279,00   
6 ZEBRA V.Brada, T.Zelenák BMW M3           942,00                5,513           355,00